vrijdag 9 augustus 2013

Teveel van het goede (pp3)


We verzanden vandaag al snel in passiviteit. De ernstig toegenomen drukte ontneemt ons alle moed om de met zorg gekozen zitplaatsen in de wifi-zone, te verlaten. Zeker weten, dat we er de rest van de dag geen meer kunnen bemachtigen.
Na een uurtje of twee verdwijnen de kids naar hun kamer. Ze willen samen, in alle rust een spelletje ‘Hobbit’ doen. Fenna verdraagt het lawaai slecht. Het ene oor, waar ze gehoor in heeft, raakt overbelast. Alle herrie zorgt ervoor dat ze niets verstaat en dat is vermoeiend voor ons meisje. Lief en ik gaan maar weer aan de wijn en de hapjes. Ik word er misselijk van onderhand. En probeer die misselijkheid weg te eten. Omdat het eerste Kerstdag is, zijn de lekkernijen nog talrijker. Lief komt met een kom chocoladepinda’s mijn kant op. Funest, want die dingen vind ik lekker! Ik kan er nog even van afblijven, maar dan… Het hek is van de dam. Dan ook maar wijn in plaats van cola light. Om de calorieën hoef ik het ook niet meer te laten. Die komen toch wel in extreem grote hoeveelheden binnen.
Fijn om te kunnen schrijven, dat sluit me prettig af van de enorme drukte om me heen. De toenemende warmte bestrijd ik door me te ontdoen van een laagje kleding en mijn waaier. Daar heb ik inmiddels wel mee om leren gaan, dankzij de overgang. Mijn hele, nieuwe garderobe is gericht op sterke temperatuurwisselingen.

De tijd verstrijkt. Na vijf glazen wijn en veel bordjes met lekkers, heb ik het ineens gehad. Ik ga een dut doen. Een poos liggen in plaats van zitten. Eten verteren en drank verwerken, dan kan ik er met het avondeten weer tegenaan.

Hazenpeper met aardappelpuree en lekker knapperige groenten. Even geen wijn. Mm, hoe lekker kan water zijn? Veel water. Last van nadorst? Later op de avond krijg ik vanzelf weer zin in een alcoholisch, zoet drankje en daar moet dan toch ook weer een klein bordje brood en salade bij. Ik voel me nu echt oververzadigd en na een laatste bailey’s vertrek ik als laatste van ons vier naar bed. Een typisch voorbeeld van ‘go with the flow’.

25 december 2011
Marianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten