dinsdag 25 februari 2014

Een pakje van JoyDesign

Verwacht en gekomen.
Vanmiddag ligt er weer een pakje van Joydesign op mijn deurmat. Twee patroonbladen bestelde ik eind vorige week en nu heb ik ze al binnen.
De pakjes zien er altijd heerlijk uit: bomvrij ingepakt, glanzend van het, vrijwel compleet glad (wat mij nooit lukt) aangebrachte plakband, schreeuwend om opgepakt te worden. Dat worden zeker tien minuten genieten.

Mijn gretigheid heb ik overboord gegooid. Het is veel leuker om dit pakje, dat met zoveel zorg en aandacht is samengesteld, evenzo uit te pakken. Dus maak ik plaats aan tafel, pak een schaar of mesje en roep iedereen erbij die dit wil gaan meebeleven en dan begint mijn externe determinatie.
Ik draai het pakje rond en rond in mijn handen: het voelt als een belofte, en zoek alvast naar een plekje om straks het openingsbeginnetje te maken. Jammer, maar het zal toch enige schade oplopen. Ondertussen bekijken we de details aan de buitenzijde. 
'Wat enig!', roep ik uit, als ik het meer dan lieve labeltje ontdek met het printje van de postduif. Daar doe ik voorzichtig mee. Gewoon leuk om bij mijn viltspulletjes te bewaren. Zo maak je toch van een pakje een cadeautje!

Nou, het moet er toch van komen. Toch nog voorzichtig plaats ik de punt van de schaar op het door mij uitgekozen plekje en  ik knip één van de omgeslagen hoeken van het pakje open. Even moet ik de verleiding weerstaan om het open te scheuren, maar moeilijk is dat niet. Zo, nu de lange kant, vervolgend de andere hoek en de spulletjes liggen voor het grijpen.

De 'oh's'  en  'ah's'  zijn niet van de lucht. De toevoegingen trekken mij het meest, maar eerst 'controleer' ik de inhoud op het door mij bestelde.  Een patroonblad van 'het Zaaiertje' en het patroonblad 'Groene vingers'. Maar natuurlijk liggen die keurig netjes ieder in een eigen mapje voor mij op tafel. 'Leuk, mijn Vogelverschrikker is bijna af, dan begin ik aan deze werkjes'.

En dan zie ik een klein ingepakt cadeautje liggen.'Oh, de attentie die je ontvangt bij een bestelling tot €10,00', herinner ik me. Ik pak het uit en zie een schattig haasje in mijn hand liggen. 'Leuk voor mijn peuterdochter', denk ik onmiddellijk. Maar dan: 'Help!', ze is al achttien! Oh, maar wacht, mijn lief werkt met kinderen, speciale kinderen. En speciale kinderen geeft ze af en toe graag een speciaal cadeautje. Dat haasje komt wel op een heel goede plek terecht.
Dan ligt er nog een Bedank-kaartje voor me met een gelukshangertje eraan vastgemaakt in een gaatje in de vorm van een sterretje. Tis werkelijk zó af. Affer kan niet.
Ook het visitekaartje van JoyDesign ontbreekt niet. Het pronkt met de tekst:'Bedankt voor uw bestelling'. 'Bedankt voor deze zending', wil ik retourneren.
Ach, en dan ook nog een flyer toegevoegd met het patroontje om kleine-wens-kado-doosjes te maken. Op de flyer zijn het kleine kerstwens-kado-doosjes.


Wat een feest, zo'n pakje van JoyDesign. Ik heb weer genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten